Silvia's verjaardag + weekend - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu Silvia's verjaardag + weekend - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu

Silvia's verjaardag + weekend

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Oktober 2006 | Italië, Rome

Er is veel gebeurd afgelopen dagen, dus dit wordt een lang verhaal haha. Afgelopen week had ik een vrij normale week, het ging heel goed met de kinderen. We gingen een paar keer naar de manege met de kinderen en dronken elke ochtend een cappucino natuurlijk in onze eigen bar. Het is zo leuk, want ze kennen Silvia en mij daar nu al en altijd als wij of ik alleen, aan komen lopen zegt die vrouw al "due cappucino?" en ze komt het altijd brengen en toen vergat ik een keer suiker te pakken en toen wist ze al dat ik twee zakjes bruine suiker had en Silvia twee zakjes witte suiker, echt heel grappig! Maar goed, dat was dus zo'n beetje de week en we hebben ook gewinkeld op mijn vrije dagen, maar nog niks gekocht hoor. Toen ging ik vrijdag mee met de kinderen en Robin naar zwemles. Dat is echt schattig want ze zitten in een groepje met vier kinderen, dus het is eigenlijk een soort priveles. Maar Sebastian is heel bang voor alles wat nieuw is, dus de eerste les heeft hij de hele les alleen maar langs de kant staan huilen en wilde hij niet het water in, maar nu bij de derde les was hij zover dat hij zelf het water in ging alleen moest Robin (en ik dus ook) er wel bij blijven. Maar het is echt zo grappig om Emily in het water te zien, want zij vindt het echt geweldig! Ze is echt totaal niet bang, maar het is ook nog niet echt zwemles, het is meer spelen in het water en gewend worden aan het water. Nou, dat was vrijdag. Zaterdag moest ik 's ochtends werken om ze aan te kleden enz en toen gingen zij met zijn allen om 9.15u weg, dus kon ik later gaan douchen en heel relaxed aankleden. Ik heb voor het eerst sinds ik hier ben (al een maand, het gaat echt zooo snel!) in de zon gelegen met mijn bikini! Dat wilde ik al heel lang doen, maar had telkens andere dingen te doen. Maar nu had ik dus tijd en heb heerlijk tot 1 uur in de zon geluierd en heb toen gelunched en daarna gingen Silvia en ik naar Esthers huis, want Esther was het hele weekend alleen thuis. We gingen pas zo laat omdat Silvia eerst nog moest werken tot na de lunch. Maar Esthers huis ligt echt aan de andere kant van Rome voor Silvia en mij, dus uiteindelijk waren we er pas rond 3 uur 's middags. Toen hebben we daar ff gechild en 's avonds gegeten en we zouden eigenlijk uitgaan, maar Silvia had migraine dus gingen we met de taxi terug. Maar toen we aan een taxi in de buurt van Esther vroegen wat dat zou kosten, zei hij dat het 20 euro zou zijn en hij was echt superonbeleefd en ging daarna gewoon zitten bellen en toen zei ik van 'nou dan nemen we eerst een bus naar Termmini en dan nemen we daar een taxi want dat is goedkoper'. Maar Silvia dacht dat ik bedoelde dat we deze taxi naar Termini zouden nemen ofzo en toen zei ik keihard in het engels 'Nee, we gaan niet met HEM!'. Echt op de arrogante Ilse-manier wanneer ik niet nadenk dat diegene waar ik over praat er gewoon naast staat, haha! Ik weet niet of die man mij verstaan had, maar volgens mij wees ik zelfs naar hem, dus dat was niet zo aardig, haha. Maar goed, toen hebben we dus een bus naar Termini genomen en daarna een taxi en dat was iets van 12 euro, dus dat viel nog wel mee. Het is namelijk zo dat de laatste bus om 11 uur vertrekt richting mijn huis, dus of ik moet een taxi nemen of bijvoorbeeld met uitgaan gewoon wachten op de eerste bus om 6 uur. Maar goed uiteindelijk waren we dus om precies 12 uur 's nachts aangekomen en we moesten nog een stukje lopen en toen was Silvia dus jarig, dus toen we thuis aankwamen heb ik haar mijn cadeautje gegeven, echt een superleuk rood handtasje met wat lindt-chocolaatjes erin. Uiteindelijk sliep ik rond 1 uur. Maar Silvia wilde iets speciaals doen op haar verjaardag, dus stonden we de volgende morgen om half 8 alweer op om naar de Sixtijnse kapel te gaan. Uiteindelijk waren we daar natuurlijk veel later dan gepland, het is echt heel gek, ik ben hier altijd op tijd, maar de rest is altijd te laat. Als Silvia zegt '8 uur' wordt het minimaal half 9. En van de bus weet je ook nooit wanneer die zal gaan, dus het is vrij lastig om ergens op tijd te komen. Maar goed, dat past wel bij mij dus... Esther ging ook mee, dus we ontmoetten elkaar op Termini en vanaf daar namen we een metro richting Vaticaanstad. Het was echt al superdruk, uiteindelijk waren we ook pas tegen half 11. Maar we wisten eigenlijk niet waar de Sixtijne kapel was, maar op het Vaticaanplein stond een hele lange rij met mensen, dus wij dachten dat die naar de Sixtijnse kapel ging, dus gingen we ook in die rij staan. Ik heb daar ook een foto van trouwens. Maar toen we net 5 min in die rij stonden, poepte er een vogel op mijn rug! Echt smerig, maar ik had het eerst niet door en toen zei een vrouw achter me dat er een vogel op mijn rug gepoept had. Die vrouw bleek Amerikaanse te zijn en ze was hier met haar man en ze kwam uit San Diego, California en we raakten met hen aan de praat. Het waren echt superaardige mensen vooral die vrouw. De meeste Amerikanen die ik hier ben tegengekomen waren echt superdomme, arrogante en lompe mensen, dus ik was blij verast. Uiteindelijk stonden we 3 kwartier in de rij totdat we naar binnen konden en naar een kwartiertje kletsen zei die vrouw opeens 'Jullie moeten echt naar Amerika komen, dan kunnen jullie bij mij logeren. Ik heb nog een omgebouwde garage, dat is echt superleuk voor jullie.' En wij stonden echt zo van, ok, je kent ons totaal niet, misschien zijn we wel criminelen ofzo. Ze vroeg het eerst aan Esther, want Esther was eerst met haar aan het praten en had verteld dat wij aupairs waren enz. Dus die vrouw zei 'nee, jullie zijn aupairs en ik kan zien dat jullie goede, aardige mensen zijn', dus in ieder geval, we hebben nu een adres in Amerika, dus we gaan wel proberen om ook echt te gaan over 1 of 2 jaar ofzo. Dat zou ook wel leuk zijn als een soort reunie voor ons drieen. Maar ik heb ook al een uitnodiging om naar Colombia te komen, waar Silvia woont. Ze woont namelijk in de de hoofdstad, Bogota. Dat zou ik ook wel supervet vinden! Maar voor Amerika moet je wel geld hebben en vooral Esther heeft daar het geld nog niet voor, maar ik zou het wel heel vet vinden. Nou goed, na drie kwartier konden we naar binnen en toen gingen we naar boven en moesten we eerst een stuk met de lift en daarna nog ruim 300 treden klimmen (zonder lift was het 551 treden). We gingen maar met de lift want het was nogal warm, maar het werd op een gegeven moment dus heel smal en schuin, dus ik ging heel snel lopen en Silvia en Esther waren echt zo van 'Ilse, loop eens wat rustiger!' haha. Maar dat wel dus best wel eng. Maar toen kwamen we buiten op de top van het Vaticaan uit, dus niet de Sixtijnse kapel, maar het was wel een heel mooi uitzicht over de stad, daar heb ik ook nog een paar mooie foto's van. Toen we naar beneden liepen waren we nogal enthousiast en praattten we vrij hard en toen waren er een stel oude duitsers achter ons die echt heel onbeleefd waren en heel boos zeiden dat we stil moesten zijn en ze noemden ons chickens. Maar omdat we de hele tijd engels praatten, dachten ze waarschijnlijk dat we hen niet verstonden, want ze liepen echt onwijs over ons te lullen in het duits. Echt die duitse toeristen zijn samen met de meeste Amerikaanse de ergste! Ze denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en de Amerikanen zijn gewoon heel dom en vinden hun eigen land het beste ('omdat je daar fastfood-restaurants hebt die 24 h per dag open zijn' dat zei die vent echt!) en de Duitsers denken van 'wij zijn op vakantie dus iedereen past zich maar aan ons aan'. Daarna zijn we nog de Sint Pieter ingeweest en hebben het beeld Pieta gezien, dat was wel heel cool. Daarna gingen we in de goedkopere buurt Trastevere lunchen en we hadden echt onwijze honger dus we zaten daar uiteindelijk tot 5 uur 's middags te lunchen... Heel gezellig! 's avonds gingen we naar een film, Clerks 2, dat was een van de weinige original language films. Echt irritant, alles wordt hier gesynchroniseerd. Maar dat was wel een grappige film en daarna met de laatste bus naar huis, waar we wel een uur op moesten wachten maarja.. Het was een heel leuk weekend al met al. Groetjes aan iedereen!

  • 02 Oktober 2006 - 11:12

    Hes:

    Hey Ils! Tjee wat een verhaal zeg :-) lekker op dreef! Is silvia nou het meisje dat onder jou woont? Had nooit verwacht dat jij nog eens iemand zou worden die altijd optijd is! Klinkt allemaal weer super daar zeg! We zijn met de fam al bezig een vlucht te boeken, heb er al helemaal zin in en ben echt benieuwd naar jouw stekkie! tot snel, Liefs Hes

  • 02 Oktober 2006 - 11:35

    Myrthe:

    hoi ils Wat een verhaal zeg maar wel super leuke dingen gedaan. En ik ben zeker benieuwt waar je nou woont want we komen er aan hoor:-)
    Dikke kus myrthe

  • 02 Oktober 2006 - 16:19

    Larissa:

    Woow veel meegemaakt daar joh!
    Alweer een maand gaat snel zeg..
    Maar k spreek je :)!
    xx

  • 02 Oktober 2006 - 16:34

    Mandy:

    Heey ils!!
    echt leuk omte kunnen lzen wat je allemaal bezig houd!! nou nog heeel veel plezier daar, en werkse xxxx liefs mandy

  • 02 Oktober 2006 - 17:31

    Mama:

    Lieve Ilse,
    wat fijn dat het zo goed gaat! Als je deze week belt, kunnen we even afspreken welk weekend we kunnen komen. Hier is alles oke.
    Groetjes en liefs.

  • 02 Oktober 2006 - 19:42

    Hette:

    hai Ilse,
    Je wordt al een echte wereldburger lees ik.
    Het is al een maand en ik begin je te missen. Als je maar lol hebt, dan vliegt de tijd. We hebben zin om ook even in Rome te kijken, kunnen we mee praten. Kun je al een beetje voor ons tolken?
    zie je gauw. H.

  • 03 Oktober 2006 - 08:36

    Michelle:

    Heey!!! zo alweer een maand weg! gaat echt snel! wees maar blij dat je daar zit want studeren is ook niet alles:P haha Nou nog een aantal maandjes en dan gaan we weer wat gezelligs doen!:P veel plezier daar nog en we spreken elkaar!
    xxxx

  • 03 Oktober 2006 - 14:45

    Esther:

    He Ilse, het was me het weekend wel idd!!
    Die amerikanen woonden trouwens in San diego! Niet santiago! haha... foutje!
    nou tot gauw!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Nou, ik ga dus in ieder geval tot Februari naar Rome als aupair en dat wordt misschien nog verlengd met een paar maanden. Ik heb er onwijze zin in en zal proberen dit dagboek een beetje bij te houden.

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 12531

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: